-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:30048 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

با آنكه باور مذهبي داريم، بسيار اوقات دچار حالتهاي گوناگون، مثل خستگي ها، وازدگي ها مي شويم. چگونه ارزيابي مي كنيد؟
در دعاي ابو حمزه ثمالي كه در ماه مبارك رمضان خوانده مي شود نكاتي نهفته است كه مي تواند پاسخ بخشي از سؤالات باشد، در رابطه با تغيير حالات و شاداب و خستگي كه در وجود انسان پيش مي آيد، امام سجاد((عليه السلام)) در اين دعا مطالبي دارد از خستگي و تغيير حالات و... به طور طبيعي انسان پس از توجّه و شناخت و حركت ناچار به حالتي مي رسد كه خسته مي شود و احساس مي كند كه رها شده و تنهايش گذاشته اند نمازش خالي است و روحش بي جواب و صدايش محروم، مي توان اين حالت را در خود دوستاني كه تازه راه افتاده اند و با شور دويده اند ديد، بعضي ها به اين حالت بي اعتنا مي شوند و فراري و بعضي ها با آن درگير مي شوند و خسته، بعضي ها با اين و آن مي گويند و جواب مي خواهند، امّا بعضي ها كه مي توانند از بدها خوب استفاده كنند و در بن بست ها راه بسازند بهره برمي دارند و از همان حالت ها كه يافته اند طبيعي است به حركت هاي بيشتري مي رسند اينها اين حال را، اين خستگي را با دوست در ميان مي گذارند به جاي اينكه در زير آوار خستگي بميرند و يا به خودكشي بينديشند و يا به بازگشت و فرار رو بياورند آن را با يار مي گويند پس بهتر است با احساس غربت پيوند به خداوند تبارك و تعالي پيدا كنيم كه در دعاي كميل اميرالمؤمنين علي((عليه السلام)) مي فرمايد: «الهي من لي غيرك» من غير تو چه كسي دارم، از او كمك بخواهم و بدانم اوست كه مي تواند در همه امور ياور ما باشد و اوست آگاه به مصلحت و خير و شر امور، هر چه از او رسد نيكوست و بايد بدانيم كه نبايست هميشه تقدير ما به آنچه مورد خواست و خوشايند ماست رقم بخورد كه تفاوت است بين خوشي و خوبي كه ما بايد به دنبال خير و خوبي باشيم هر چند

ـ6ـ
با حالات ما سازگار نيست و عمل به تكاليف الهي را سرمشق خود قرار دهيم هر چند سخت و ناگوار باشد كه كسي كه از او ايمان بطلبد و مزه شيرين ايمان را بچشد هيچگاه از او جدا نمي گردد. اصلا مؤمن تا مرحله تثبيت دچار فراز و نشيب است و امّا كافر است كه يك جور باز مي آيد و در كفر پيش مي رود. مطالعه اين حالات خود، جالب و آشنا كننده به ضعفها است. ثبات به تدريج حاصل مي شود. عواملي براي به دست آوردن ثبات در دين ذكر شده، قرائت قرآن، انفاق، دعا، تفكر. در اين موارد مداومت لازم است.

(بخش پاسخ به سؤالات )


ـ7ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.